Nowe zasady i ograniczenia dla gastronomii
W związku z rozwojem pandemii covid-19 w Polsce rząd wprowadził nowe restrykcje. Sprawdź jak w obecnej sytuacji mogą funkcjonować lokale gastronomiczne.
Strona zawiera materiały dotyczące napojów alkoholowych przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych powyżej 18 roku życia, w związku z czym nie należy ich udostępniać osobom poniżej 18 roku życia.
W związku z rozwojem pandemii covid-19 w Polsce rząd wprowadził nowe restrykcje. Sprawdź jak w obecnej sytuacji mogą funkcjonować lokale gastronomiczne.
W związku z rosnącą liczbą zachorowań na Covid-19 od soboty 24 października br. w życie weszły nowe zasady i ograniczenia w funkcjonowaniu lokali gastronomicznych. Obostrzenia będą obowiązywać przez okres 2 tygodni, z możliwością przedłużenia jeżeli nie zmniejszy się liczba dziennych nowych zakażeń.
W czerwonej strefie obowiązuje zakaz działalności stacjonarnej restauracji.
Dozwolone jest prowadzenie restauracji w hotelach, ale tylko dla gości hotelowych nocujących w hotelu przez co najmniej jedną dobę hotelową. Podawanie posiłków odbywa się wyłącznie do stolika i w reżimie sanitarnym (zakrywanie ust i nosa przez klientów i obsługę, zachowanie odległości itp.).
Lokale gastronomiczne mogą prowadzić działalność polegającą na sprzedaży posiłków na wynos oraz na dowóz z uwzględnieniem zasad epidemiologiczno-sanitarnych. W ramach takiej usługi możliwa jest również sprzedaż wszystkich napojów bezalkoholowych, w tym piw bezalkoholowych.
Premier Morawiecki zapowiedział pomoc dla przedsiębiorstw, także z branży gastronomicznej. Ma ona opierać się m.in. na świadczeniach postojowych i zwolnieniu z ZUS. Szczegóły dotyczące form wsparcia dla najbardziej zagrożonych branż gospodarki zostaną opublikowane w najbliższych dniach.
Na Portalu Gastro na bieżąco będziemy informować o możliwościach uzyskania wsparcia oraz zmianach zasad bezpieczeństwa wprowadzanych przez rząd.
Źródło: https://www.gov.pl/web/koronawirus/regionalne-obostrzenia-dla-wybranych-powiatow
2024-07-15
W lokalach gastronomicznych, dbanie o odpowiednią jakość szkła jest kluczowe dla zachowania standardów higieny oraz estetyki serwowanych napojów.
2023-08-17
Zagrożone wyginięciem gatunki zwierząt nadal trzymają się z Żubrem. To już 5. edycja kampanii „Żubr ratuje życie zagrożonych gatunków” marki Żubr Kompanii Piwowarskiej pod hasłem „Kto nie trzyma z Żubrem, ten trąba”.
2023-06-01
Stały wzrost popularności mediów społecznościowych sprawia, że obecność w nich staje się nieodzowna.