PortalGastro.pl

Aby wejść na stronę, potwierdź, że jesteś osobą pełnoletnią.

Niepoprawny format daty!
Ten serwis, przeznaczony jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Strona zawiera materiały dotyczące napojów alkoholowych przeznaczone wy­łącz­nie dla osób dorosłych powyżej 18 roku życia, w związku z czym nie należy ich udostępniać osobom poniżej 18 roku życia.

alkohol info

10 sposobów, jak wypromować restaurację w social mediach cz2

Stały wzrost popularności mediów społecznościowych sprawia, że obecność w nich staje się nieodzowna.

W pierwszej część artykułu (sprawdź) poznałeś już kilka sposobów na promowanie Twojego biznesu w mediach społecznościowych, takich jak: zasady prowadzenia kont w popularnych serwisach, reguły dbania o spójny wizerunek, wytyczne odnośnie do publikowania treści, znaczenie hasztagów oraz sposoby na angażowanie fanów.

Jakie jeszcze działania możesz podjąć, aby skutecznie promować swoją restaurację?

  1. Korzystaj z funkcji reklamowych w mediach społecznościowych, aby dotrzeć do większej grupy odbiorców. Wykorzystując targeting geograficzny, demograficzny oraz zainteresowania odbiorców.

Media społecznościowe dają wiele możliwości reklamowych, które stale są ulepszane o nowe funkcje. Jeśli chcesz skutecznie korzystać z płatnej reklamy i uzyskać dobre wyniki, pamiętaj o kilku wskazówkach:

    • Określ swoją grupę docelową.
    • Ustaw budżet reklamowy.
    • Wybierz odpowiedni format reklamy.
    • Stwórz przyciągające treści reklamowe.
    • Dostosuj reklamy do sezonowych okazji i wydarzeń.
    • Analizuj wyniki: regularnie sprawdzaj skuteczność swoich reklam. Śledź takie wskaźniki jak zasięg, zaangażowanie, koszt za kliknięcie i konwersję, aby zmaksymalizować skuteczność reklam.
  1. Twórz krótkie wideo i livestreamy prezentujące proces przygotowywania potraw.

Popularność formatów wideo stale wzrasta, ponieważ są one atrakcyjne wizualnie i emocjonalnie wpływają na odbiorcę.

Jeśli chcesz, żeby nagrany przez Ciebie filmik wideo czy livestream był skuteczny, zacznij od odpowiedniego zaplanowania: wybierz potrawy, które chcesz zaprezentować, opracuj kolejność ich prezentowania , upewnij się, że masz wszystkie składniki i narzędzia. Pamiętaj tez, że optymalna długość filmiku to 2 do 5 minut.

Jeśli robisz livestream, zachęcaj widzów do zadawania pytań, udzielania komentarzy lub proponowania swoich  pomysłów. To wpłynie na większe zaangażowanie widzów i uczyni prezentację bardziej interaktywną.

 

  1. Przygotuj ciekawą i zwięzłą ofertę promocyjną i wyślij ją do swoich fanów za pośrednictwem e-maila lub wiadomości w serwisach społecznościowych.

Twoja oferta promocyjna, którą wyślesz e-mailem, powinna spełniać kilka warunków:

    • Mieć jasny i atrakcyjny tytuł .
    • Nieść unikalną wartość.
    • Zawierać termin ważności.
    • Konkretnie opisywać ofertę promocyjną.
    • Pokazywać wymagania i ograniczenia (minimalna kwota zamówienia, dni wyłączone z promocji).
    • Mieć jasny i czytelny call-to-action, np. "Skorzystaj z promocji teraz!" lub "Zamów przez internet i odbierz rabat".
    • Być łatwa do przeczytania i zrozumienia.
    • Być spersonalizowana (np. dodanie imienia odbiorcy).
    • Stosować się do zasad RODO.

  1. Organizuj wydarzenia specjalne, takie jak degustacje, pokazy kulinarne czy warsztaty gotowania, które przyciągną klientów i będą promowane w mediach społecznościowych.

Wykorzystaj fakt, że ludzie uwielbiają się spotykać i celebrować czas przy wspólnych posiłkach. Degustacje, warsztaty czy pokazy kulinarne są do tego doskonałą okazją. Warto jednak pamiętać o kilku kwestiach.

    • Wybierz odpowiednią tematykę wydarzenia.
    • Opublikuj informacje o wydarzeniu na swoich mediach społecznościowych.
    • Przygotuj ofertę degustacyjną.
    • Zadbaj o atmosferę - odpowiednią muzykę, oświetlenie i dekoracje.
    • Zatrudnij profesjonalistów - jeśli organizujesz pokaz kulinarne czy warsztaty gotowania, warto zatrudnić profesjonalistów, którzy poprowadzą wydarzenie i wprowadzą uczestników w tajniki sztuki kulinarnej.
    • Przygotuj atrakcyjne nagrody dla uczestników mini-konkursów.
    • Zapewnij możliwość zakupu produktów związanych z wydarzeniem .
    • Zadbaj o follow-up po wydarzeniu - skontaktuj się z uczestnikami, i zapytaj o ich wrażenia.

  1. Bądź aktywny na swoich profilach, odpowiadaj na pytania klientów, zachęcaj do interakcji i buduj lojalność swojej społeczności.

Regularna obecność w mediach społecznościowych pomoże Ci zwiększyć rozpoznawalność marki. Dzięki temu więcej osób pozna Twoją restaurację i chętniej będzie do niej zaglądać.

Regularna obecność w SM to także doskonały sposób na reklamę. Reklama w tradycyjnych mediach może być bardzo kosztowna, natomiast prowadzenie działań w mediach społecznościowych jest stosunkowo tanią formą reklamy, a jednocześnie może przynieść bardzo dobre efekty.

Pierwsze 5 sposobów znajdziesz w wcześniejszym artykule. Sprawdź.

 

Zobacz także

Gastronomia

2023-06-01

10 sposobów, jak wypromować restaurację w social mediach cz1

Stały wzrost popularności mediów społecznościowych sprawia, że obecność w nich staje się nieodzowna.

Gastronomia

2023-03-03

KSIĄŻECA SZTUKA FOODPAIRINGU

Sztuka łączenia piwa z jedzeniem nie jest już wiedzą zarezerwowaną tylko dla pasjonatów piwnej kultury.

Piwo

2023-02-22

Dzbanki Kozel w gastronomii

Już od 01.03 w wybranych lokalach z dwoma kranami Kozla rusza dedykowana akcja z dzbankami.