Nowe zasady i ograniczenia dla gastronomii
W związku z rozwojem pandemii covid-19 w Polsce rząd wprowadził nowe restrykcje. Sprawdź jak w obecnej sytuacji mogą funkcjonować lokale gastronomiczne.
Strona zawiera materiały dotyczące napojów alkoholowych przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych powyżej 18 roku życia, w związku z czym nie należy ich udostępniać osobom poniżej 18 roku życia.
W związku z rozwojem pandemii covid-19 w Polsce rząd wprowadził nowe restrykcje. Sprawdź jak w obecnej sytuacji mogą funkcjonować lokale gastronomiczne.
W związku z rosnącą liczbą zachorowań na Covid-19 od soboty 24 października br. w życie weszły nowe zasady i ograniczenia w funkcjonowaniu lokali gastronomicznych. Obostrzenia będą obowiązywać przez okres 2 tygodni, z możliwością przedłużenia jeżeli nie zmniejszy się liczba dziennych nowych zakażeń.
W czerwonej strefie obowiązuje zakaz działalności stacjonarnej restauracji.
Dozwolone jest prowadzenie restauracji w hotelach, ale tylko dla gości hotelowych nocujących w hotelu przez co najmniej jedną dobę hotelową. Podawanie posiłków odbywa się wyłącznie do stolika i w reżimie sanitarnym (zakrywanie ust i nosa przez klientów i obsługę, zachowanie odległości itp.).
Lokale gastronomiczne mogą prowadzić działalność polegającą na sprzedaży posiłków na wynos oraz na dowóz z uwzględnieniem zasad epidemiologiczno-sanitarnych. W ramach takiej usługi możliwa jest również sprzedaż wszystkich napojów bezalkoholowych, w tym piw bezalkoholowych.
Premier Morawiecki zapowiedział pomoc dla przedsiębiorstw, także z branży gastronomicznej. Ma ona opierać się m.in. na świadczeniach postojowych i zwolnieniu z ZUS. Szczegóły dotyczące form wsparcia dla najbardziej zagrożonych branż gospodarki zostaną opublikowane w najbliższych dniach.
Na Portalu Gastro na bieżąco będziemy informować o możliwościach uzyskania wsparcia oraz zmianach zasad bezpieczeństwa wprowadzanych przez rząd.
Źródło: https://www.gov.pl/web/koronawirus/regionalne-obostrzenia-dla-wybranych-powiatow
2024-05-20
z pomocą nowej platformy oraz brand heroski. Hardmade, marka piwa Kompanii Piwowarskiej, przechodzi szereg rewolucyjnych zmian. 19 kwietnia br. wystartowała nowa platforma kreatywna, wprowadzając brand heroskę – Mrs. Hardmade.
2023-10-16
O tym, że gastronomia to trudny biznes nie trzeba nikogo przekonywać. Wie to każdy, kto jest obecny na tym rynku. Z jednej strony spora konkurencja, z drugiej – sytuacja gospodarcza: lawinowo rosnące koszty, inflacja i…
2023-07-20
Trzeciego lipca ruszyła kolejna podkapslowa loteria marki Kozel. W tym roku do zabawy dołącza również gastronomia!